İçerik Uzmanlığı ve İşbirliği

İçerik Uzmanlığı, tüm dünyada 10 yıldır var olan ancak ülkemizde oldukça yeni bir alan olduğu söylenebilir. İnsan kaynakları departmanları için dünyada yer bulan İçerik Yöneticisi tanımını ülkemizde İçerik Uzmanı, Online İçerik Yazarı ve Online İçerik Editörü olarak bulabiliriz. Son zamanlarda ülkemizde meslekler arasında yükselişe geçen İçerik Uzmanlığı’nın ajanslarla, eğitim kurumlarıyla ve editörlerle işbirliğine değinmekte fayda var.

Butik İçerik
Butik İçerik
İçerik Matik
İçerik Matik
İçerik Evreni
İçerik Evreni
İçerik Bulutu
İçerik Bulutu
Wordapp
Wordapp

İçerik Sunan Ajanslar

İçerik üreten uzmanlar kesinlikle ajanslarla nasıl iletişime geçeceğini çok iyi tercih etmeli. Ülkemizde her ihtiyaca yönelik içerik sunan onlarca ajans var. Bunlardan en kaliteli içerik sunan ajanslar hangileri?

  • Butik İçerik,
  • İçerik Matik,
  • İçerik Evreni,
  • İçerik Bulutu
  • Wordapp.

İçerik Uzmanlığı, Online İçerik Editörlüğü ve Online İçerik Yazarlığı alanlarında deneyimli bireyler, ilerleyen günlerde çok daha fazla ön plana çıkacak. Bu bahsettiğimiz ajanslar, freelance olarak içerik uzmanı istihdamına yönelecek. Hatta daha da ileriye gidecek olursak; özel ve kamu kurumları kendi bünyesinde uzman bireyleri istihdam edecektir. Bu kurumlar birden çok içerik uzmanı istihdam edebilecek düzeye gelecek. Ajansların kendi web sitelerinde bireysel iş başvurularına başvurarak işbirliği yapabilirsiniz.

İstanbul İşletme Enstitüsü
İstanbul İşletme Enstitüsü

Eğitim

İçerik Uzmanlığı’na başlamadan önce eğitim almamız gerektiğini hepimiz biliyoruz. Peki bu eğitimi nasıl ve nereden alacağız? Öncelikle Online İçerik Editörlüğü eğitimini almak gerekiyor. Çünkü uzmanlığa başlamadan önce temeli sağlam atmanız gerekiyor. Attığınız temel üzerine İçerik Uzmanlığı eğitimini tamamlayarak bu işin %75’ini bitirmiş oluyorsunuz. Bu eğitimle birlikte almanızı tavsiye edeceğim diğer eğitimler şunlardır:

  • SEO Eğitimi,
  • WordPress Eğitimi,
  • Blog Yazarlığı Eğitimi,
  • Diksiyon Eğitimi.

Bu eğitimleri de tamamlarsanız kalan %25 lik kısmı da doldurarak tam donanımlı bir içerik uzmanı olabilirsiniz. İyi bir içerik uzmanında olması gereken özellikler ise şunlardır:

  • Dil bilgisine hâkim olmak,
  • Entelektüel bilgi birikimi,
  • İyi analiz yapabilmek,
  • Stratejik fikirlere sahip olmak,
  • Kreatif düşünebilmek.

Tüm bu özelliklere sahip bir içerik uzmanının üretemeyeceği içerik yoktur. Bahse konu geçen eğitimlere online eğitim platformlarından çok kolay erişebilirsiniz. Örneğin; uzaktan ve örgün eğitim sunan İstanbul İşletme Enstitüsü’nden İçerik Uzmanlığı gibi eğitimlere kayıt olarak başlayabilirsiniz.

İçerik Uzmanları Platformu

Yeni nesil iş modeli İçerik Uzmanlığı, ülkemizde henüz doğum aşamasında olması sebebiyle birlikteliği sağlayacak bir platforma ihtiyaç duymaktadır. Bu platformun İçerik Uzmanlığı eğitimini almış içerik uzmanlarını bir araya getirerek sağlayacağı faydalarını sıralayacak olursak:

  • Ekip çalışması yapılabilir,
  • Ülkemizde mevcut içerik uzmanlarının tanışması sağlanabilir,
  • Ajansların yazarlara ve uzmanlara erişimi kolaylıkla sağlanabilir,
  • Uzmanların özlük haklarının savunması yapılabilir,
  • İçeriklere çok düşük ücret teklifi veren ajansların varlığı engellenebilir,
  • Platformun ve İK’nın etkisiyle özel ve kamu kurumlarıyla güçlü iletişim sağlanabilir.

Platformun etkisiyle içerik uzmanları bir araya gelerek daha nice projelere imza atabilirler. Bir dergi çıkartarak güncel haberlerini kendi içerikleriyle üreterek gelişmeleri takip edebilirler. Bir dernek veya vakıf gibi resmi bir şekilde faaliyetlerini yürüterek kurumlarla işbirliği yapabilirler.

İçerik Uzmanlığı Platformu
İçerik Uzmanlığı Platformu

Marka Ol!

İçerik Uzmanlığı ve diğer eğitimleri tamamlamış her içerik uzmanı kendine ait kolayca WordPress üzerinden içinde blog sayfası yer alan web sitesini kurarak profil oluşturabilir. Profil oluşturmasının önemi çok yüksek. Çünkü günümüzde hâlihazırda içerik üreten yazarlar var. Fakat kaliteli içerik üreten yazarlar maalesef az. Çok güzel ve etkileyici bir profil sitesi oluşturabilirseniz, uzman arayan ajanslara davetiye çıkartmış olursunuz. Onlar sizin profilinizi inceleyerek zaten karar vermiş olacaklar. Siz iş başvurusu yaptığınız zaman öncelikle sizin nasıl içerik yazdığınıza bakacaklar. Daha sonra diğer özellikler belirleyici olacak. Bol bol kitap okuyun, İçerik Uzmanlığı’ndan başlayarak eğitimlere katılın ve gelişmelere açık olun, kendi markanızı oluşturun!.

İçerik Uzmanlığı ve İşbirliği’ için 2 yanıt

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s