İçerik Uzmanlığı Hakkında Merak Edilenler

İçerik Nedir?

İçerik Uzmanlığı konusuna başlamadan önce “İçerik” kavramını açıklamak gerekirse, Türk Dil Kurumu’na göre sözlük anlamları;

  • Bir şeyin içinde bulunanların bütünü, muhteva, mazruf.
  • Sözlü veya yazılı anlatımda verilmek istenen öz, düşünce, duygu ve imgelerin bütünü.
  • Bir kelimenin veya kavramın anlamı.
  • Herhangi bir ruhsal süreç veya düşünsel işlevi oluşturan ögelerin bütünü gibi tanımları karşımıza çıkıyor. (TDK, 2020)

Online platformlar için büyük bir öneme sahip olan “İçerik” yeni nesil iş modeli İçerik Uzmanlığı konusunda en popüler kavram diyebiliriz. Bizi ilgilendiren kısmı internette karşımıza çıkan görsel veya yazılı her şey içerik tanımı içinde yer alıyor. Nitelikli içerikler; Semantik Web olarak da tanımlanan Web 3.0, etkileşimli internet çağı Web 2.0’dan sonra daha da anlamlı hale geliyor.

Peki nedir bu içerikler? İçerik türleri nelerdir?

  • Web siteleri,
  • Bloglar,
  • Sosyal Ağlar,
  • Videolar,
  • Fotoğraflar,
  • Sesler,
  • Podcastler,
  • Forum Sayfaları,
  • RSS’ler,
  • Elektronik kitap ve dergiler,
  • Röportajlar gibi günlük hayatta karşımıza çıkan tüm veriler içerik adı altında sıralanıyor.

Bugün pek çok uzman, içerik üretme konusunda etkili olmanın ne derece önemli olduğunun gayet farkında. İçerik Uzmanlığı için içerikler olmazsa olmaz. 19.05.2020 tarihi itibariyle yaklaşık 1 milyar 771 milyon 677 bin internet sitesinin olduğu günümüzde nitelikli içerik üretiminin veya ürettirmenin ne denli önemli olduğu daha iyi anlaşılmaktadır. (Internet Live Stats, 2020)

İçerik Uzmanlığı Nedir?

İçerik Uzmanlığı tanımını yapmadan evvel Online İçerik Yazarlığı ve Online İçerik Editörlüğü’nden bahsetmemiz gerekiyor. Online İçerik Yazarı, bir firmaya ya da ajansa bağlı olarak çalışan, talep edilen içeriklerin niteliklerini ve kalitesini belirleyen yazarlardır. Genellikle ajanslar üzerinden çalışır. Freelance olarak dijital platformlara içerik üretir. Çevrimiçi dünyasının en temelini ve çoğunluğunu bu yazarlar oluşturur. İşin büyük kısmını üstlenirler. E-ticaret sektörünün gelişmesiyle de yazarlara daha çok ihtiyaç olacaktır.

Online İçerik Editörü, içerik konusunda dil ve SEO kurallarına daha hâkim üst düzey deneyime sahip kişilerdir. Tam zamanlı ya da homeworking çalışabilir. Yazarların ürettiği içerikleri kontrol ederek revize ettirebilir ya da kendisi içerikleri zenginleştirebilir. Tamamen kendisi içerikleri hazırlayıp çalıştığı kuruma ya da ajansa teslim edebilir. Sadece içerik üretme yeteneği değil aynı zamanda istenilen formata uygun hale getirip ajansa servis edebilir.

İçerik Uzmanlığı mesleği ise internet sitesi, sosyal medya ve diğer dijital platformlarda SEO uyumlu, Google algoritmasına göre özgün bir biçimde indekslemeye uygun içerikler üreten kişilerdir. Bunların yanında özellikle içeriklerin iyi değerlendirilmesi ve analiz edilmesi gerekir. İçerik stratejisi ile kullanıcılar tarafından etkileşimli hale gelmesini sağlar. Rakip analizi yanında mevcut durum analizi yaparak hedeflerini netleştirir. İçeriğin kullanıcılar tarafından dikkat çekici hale gelmesi amacıyla uzman desteğini de esirgemez.

İçerik Uzmanlığı Çalışma Prensipleri Nelerdir?

İçerik Uzmanları, genellikle bir firmaya ya da bir platforma bağlı çalışabildiği gibi birden fazla ajansa da bağlı çalışabilir. Günümüzde yazar ve editör mesleklerini çok duymuşuzdur fakat İçerik Uzmanlığı adını çok nadir duyarız. Dijital ortamda içeriklerin hızlı bir şekilde artmasıyla birlikte nitelikli içerik üretmenin zorunlu hale gelmesi kaçınılmaz oldu. Bunu da doğru strateji ve planlama ile belirlemek mümkün. Yoksa herkes içerik üretir bunda sorun yok. İçerik Uzmanlığı çalışma prensiplerini sıralayacak olursak:

  • Genellikle homeworking çalışır.
  • Ürettiği içerik kadar ücret alır.
  • İçerikleri editörler tarafından kontrol edilir.
  • Genellikle üretilen online içerik, editör tarafından kontrol ve onay süreci, ödeme ve bakiye ajansa ait dijital panelden takip edilir.
  • Sadece içerik üretmek değil hedef kitleye özgü stratejik plan yapar.
  • Hizmet sunduğu sektörle ilgili detaylı bilgiye sahip olur.
  • Araştırma yaparak uzman desteğiyle güncel bilgiler edinir.
  • Oluşturulan içeriklerin trafiğini tespit eder.
  • Google algoritmasına göre güncel içerikleri üretir.
  • Benzersiz içerikler üreterek özgünlüğü arttırır.
  • İçeriklerinizin düzenli bir sistemde belli planlama dâhilinde kaliteli ve SEO teknikleri ile uyumlu üretilmesiyle en üst sırada yer almasını sağlar.
  • Ürettiği içeriklerle ilgili tüm yasal sorumluluklarını bilir.
İçerik Uzmanı
İçerik Uzmanı

İçerik Uzmanının Taşıması Gereken Özellikler Nelerdir?

İçerik Uzmanlığı mesleğini başarılı bir şekilde icra etmek için çok iyi bir metin hazırlayabilmek gerekir. İyi bir metin hazırlayabilmek için İçerik Uzmanı’nın taşıması gereken özellikler şunlardır:

  • Çok iyi bir okuyucudur,
  • Günlük dijital dergi ya da gazete takip eder,
  • Kaliteli filmler ve müzikler dinler,
  • Farklı ülkeler ve şehirler gezer,
  • İnsanlarla iyi iletişim kurar,
  • Entelektüel bilgi birikimine sahip,
  • Dil bilgisi kurallarına hâkim,
  • İmla ve yazım kurallarına dikkatli,
  • Kreatif düşünce sahibi,
  • Akıcı, açık ve net yazılar yazar,
  • Cümleleri fazla uzatmadan kısa tutmaya çalışır,
  • Araştırmacı kimliğine sahip,
  • Empati kurabilme yeteneğine sahip,
  • SEO tekniklerini iyi bilir,
  • Problemlere çözüm odaklı yaklaşır,
  • Sosyal medyada aktif,
  • Trendleri takip eder,
  • Listelerini kategorize eder.
  • Hedef kitlenin neye ihtiyaç duyduğunu anlar ve öğrenir,
  • İçerik stratejisini belirler,
  • Planlama yaparak çalışmalarına başlar,
  • Rakip analizi yapar,
  • Mevcut durum analizi yapar,
  • Hedeflerini netleştirir,
  • Hedef kitleyle etkileşimi arttırır,
  • Çalışma alanıyla ilgili blog sayfalarını takip eder,
  • Google algoritmalarını dikkatle takip eder,
  • Anahtar kelimeleri doğru yerleştirir,
  • Metinlerin özgünlük kontrolünü yapar,
  • Brief metnine dikkat eder,
  • Web sitesi kurulumunu ve düzenlenmesini bilir,
  • Fotoğraf hakkında bilgi sahibi,
  • Video edit programlarının çalışma prensiplerini bilir.
  • Hayal gücü yüksek,
  • İçerikleriyle ilgili konularda uzman desteğini alan ve
  • İçerik Uzmanlığı ile ilgili konularda hizmet içi eğitim alarak kendisini sürekli geliştiren kişilere biz İçerik Uzmanı diyoruz.
İçerik Dünyası
İçerik Dünyası

Türkiye’de ve Dünya’da İçerik Uzmanlığı

İçerik Uzmanlığı Türkiye’de son yıllarda adından bahsedilir oldu. Nedeni ise son 5 yılda hızla gelişmekte olan Online İçerik Yazarların sayısının artması. Yazarların artmasıyla birlikte artık daha kaliteli içerik üretmek şart oldu. 19.05.2020 tarihi itibariyle yaklaşık 4 milyar 563 milyon 565 bin internet kullanıcısının olduğu, 1 milyar 771 milyon 677 bin web sitesinin kurulduğu, 1 milyar 257 milyon 156 bin Google’da aramanın yapıldığı tespit etmek mümkün. (Internet Live Stats, 2020) Her geçen saniye artan bu rakamlar doğrultusunda ne kadar içerik üretiliyor siz düşünün.

Söz konusu artan içeriklerin içinde boğulmak mı yoksa kaliteli ve özgün, ne aradığınızı tek tuşla bulmak mı istersiniz? İşte tam bu noktada İçerik Uzmanlığı devreye giriyor. Bir ürün almak ya da bir konu hakkında araştırma yapmak istediğinizde, arama motorlarında yaptığınız aramada karşınıza çıkan sonuçlar sizi ne kadar tatmin ediyor. Bir sürü bilgi kirliliği ve ıvır zıvır diye tabir ettiğimiz veriler. Sadece metin olarak düşünmeyin, bugün aradığınız videolar veya görseller bile ne kadar eksik içerikle karşımıza çıkıyor ki vaktimizi boşa harcadığımızı düşünüyoruz ve geçen zamana sinirleniyoruz.

Dünyada İçerik Uzmanlığı mesleği tam karşılığı bulunmamakla birlikte;

  • İçerik Editörü,
  • İçerik Yöneticisi,
  • İçerik Planlama Uzmanı,
  • İçerik Geliştiricisi,
  • İçerik Pazarlama Uzmanı,
  • Dijital İçerik Uzmanı,
  • Sosyal Medya Uzmanı gibi meslekler yakın statülerdir. Türkiye’de yeni bir iş modeli İçerik Uzmanlığı her geçen gün daha da kıymetli olacak, özellikle orta ve büyük ölçekli şirketler İçerik Uzmanları istihdam edecek.

İnsanoğlunun zamanı değerli ve ömür de bir o kadar kısa değil mi? Kıymetli araştırmalarımızı İçerik Uzmanlarının nitelikli içerikleri ile daha kısa sürede tamamlamak hiç de zor olmayacak.

İçerik Uzmanlığı Hakkında Merak Edilenler” için bir yanıt

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s